lördag 12 juni 2010

Lupiner och höstrusk

För varje ny blomma som sticker upp så här på våren/försommaren så blir jag lika lycklig. Jag hittar hela tiden en ny favorit. Just nu är det lupinen!
På vägen ner till stugan idag stannade vi till på mitt "lupinställe" och plockade en rejäl bukett. De är så ståtliga i hela sin blåa fägring. Lyckades hitta några ljusrosa och vita också till min stora lycka. Har aldrig lyckats få lupiner att sprida sig vid stugan. Både jag och mamma har försökt utan önskat resultat. Såg dock att en gul lupin som planterats i kruka förra året har överlevt den kalla vinterna och spirar nu med en liten knopp. Otroligt!



Nu förgyller buketten hela vardagsrummet och sprider lite värme i höstkalla vindar...

2 kommentarer:

Petra sa...

Oh vilka fina blommor, man riktigt känner att sommaren är här, eller iaf nästan... =)

Lina sa...

Hej!
Vill bara önska dig en glad midsommar! =)

Kram, Lina