söndag 9 januari 2011

Vårkänslor

Nu har julen åkt ut (förutom adventsljusstaken och en röd amaryllis som fortfarande blommar). Istället har vårlökarna gjort entre och planterats där det tidigare fanns hyacinter. Perfekt att återvinna mossan! De utblommade narcisserna har klippts bort och kvar är bara de vackra, långa och gröna bladen som plötsligt känns som vår.

I mina fina Mia Blanche Settergrenkrukor bor det numera lökar och hjärtan på snöre. Gör sig fint i den vita lilla smatten in till köket.

Det bästa med den här dagen var dock presenten min mamma och pappa hade med sig från stugan. Mormors mors gamla tevagn i rotting har numera fått bosätta sig hos oss i vår nya lägenhet och den passar utmärkt! Jag är så nöjd! Tack mamma och pappa för att ni släpade den genom metervis av snö!

Jag älskar denna charmiga möbel som funnits sedan min barndom...

Nu blir det lite jobb här hemma med bokföring och annat mindre skojjigt...
Ha en bra söndag!

1 kommentar:

Essay_writer sa...

nice to see a unique pot